110 - / Rupert Murdoch - SMART90.com/people/rupertmurdoch.htm.

 2006/Images/back.gif

66rupertmurdochCov0805w46.jpg


/ImagesAdSideClicks/TimeLine00MAIN46w.jpg

2006/Imagescustomers/A9searchLogo45pweb.jpg
/ImagesAdSideClicks/YouTubeSmartSide46w.jpg/Images03/LookRadiocartoonsUP108%20.gif
S90searchGoogleVideo46w.jpg
ReturnTop
ˆ
/ImagesAdSideClicks/S90searchLogo45pweb.jpg

ReturnTop
ˆ
ImagesAdSideClicks/S90searchLogoChina45pweb.jpg

ˆ  
/ImagesAdSideClicks/S90searchLogoGer45pweb.jpg

ˆ    

2006/Imagestviup/TVIMag36x100UpWeb.jpg 

ˆ

 

 

 

 

 

 

ˆ    

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

ˆ    

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

ˆ    

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

 

PEOPLE SECTION
2006/ImagesPersonOfTheWeek/00personoftheweek60pw.jpg

2006/kudoadstore/Imageskudoad/linkad10260x500.gif
RUPERT MURDOCH / SkyForum
Click for tviNews PERSON OF THE WEEK

See Larger Movie

(You MAY need the FREE QuickTime plug-in to view and hear s90tv)

People - tviNews Events
FEATURE STORY
• 02. TIMELINE
03. Google-Pasadena
Related Stories

66rupertmurdoch300web.jpg
MORE / RELATED NEWS

A LOOK AT Rupert Murdoch - Rupert Murdoch, Chairman & Chief Executive, News Corporation and Sky Global Networks - was the Keynote speaker at SkyFORUM. He discussed his role in shaping the industry's future in the working of the Internet and of the start-up companies in the envolving Wi-Fi. The first event took place on Thursday April 5th, at the Marriott Marquis 1535 Broadway, New York City - CONTINUED

Insert Photos: TVI cover - 1988
MORE / PHOTO IMAGES


1. Feature Story /

2006/ImagesPersonOfTheWeek/66rupertmurdoch108web.jpg

66rupertmurdochCov0805108w.jpg

106 / Government

2006/Images03/josieEditornotelogosb.gif

2006/ImagesPersonOfTheWeek/00coverofpow108w.jpg

This Week's Cover

Google KudoAds
AMAZON
BUY - DVDS
Smart Daaf Boys
Person Of The Week


VIEW VIDEO
Hong Kong Triad /
"Jockey Club"

 

 

Returnˆ To Top'

120 PIXELS 3 columns

(Continued) - Australian-born media magnate whose business holdings include newspapers, magazines, television stations, and news services. Current holdings include the Fox Broadcasting Company, T.V. Guide magazine and the London Times. He boosted the circulation of many of his newspapers by creating a tabloid mix of sex, crime, and sports stories topped with giant sensationalized headlines. He was born in Melbourne, Australia, and educated at the University of Oxford. He became a United States citizen in 1985.
-----After earning his degree at Oxford, Murdoch remained in England to work as a junior editor for the London Daily Express. Journalism was a familiar trade as his father had been chief executive of Australia's largest newspaper chain. His family inherited a remote radio station and the weakest papers of the group, the Adelaide News and Sunday Mail. Murdoch returned to Australia in 1954 and took charge of the Adelaide News (sold in 1987 and closed in 1992), a marginally profitable afternoon daily paper. Applying his Daily Express experience, he created the giant sensationalized headlines that were to become his trademark, and the paper's readership soared.
-----Murdoch started building his media empire with the purchase of a Perth Sunday newspaper in 1956, and in 1960 he entered the Sydney market by acquiring the Sydney Daily and Sunday Mirror. His hard-sell promotions and lurid stories boosted the circulations of both papers. In 1964 Murdoch founded Australia's first national newspaper, the Australian, which featured national and international news, investigative reporting, and local issues. By 1968 his Australian empire of newspapers, magazines, and broadcasting stations was worth an estimated $50 million.
-----Murdoch then bought control of the Sunday News of the World, a sensationalist London paper aimed at the working classes, and the foundering London daily Sun, a stodgy liberal paper. Murdoch applied his tabloid mix of sex, crime, and sports topped with huge headlines. Circulation soared, and he went on to purchase other British newspapers and broadcasting interests. In 1973 he made his first U.S. acquisition with the purchase of the San Antonio Express and News.
-----This was followed by the founding of the National Star (later shortened to the Star), a supermarket tabloid. Murdoch's next inroad into American journalism was his purchase of the New York Post in 1976, quickly followed by the takeover of a company that published New York magazine, the Village Voice, and New West. In 1981 he acquired the renowned London Times and Sunday Times.
His holdings expanded
to include Fox Broadcasting Company, for which he assumed the chairman and chief executive roles in 1992, and TV Guide, which was acquired in 1988. By 1989 Murdoch's empire included newspapers, television stations, a movie studio, publishing houses, magazines, and large shares in news services. But by 1991 his Australia-based News Corporation, Limited had accumulated immense debts, which resulted in his selling most of his American magazine holdings. In 1995 the Federal Communications Commission (FCC) ruled that News Corp. had proven that its ownership of Fox Broadcasting was in the public's best interests, even though News Corp.'s share of the station exceeded the limit for foreign ownership of a broadcasting station. In the same year Murdoch announced that he would fund a new, weekly conservative magazine about politics, and News Corp. and MCI agreed to form a new company to electronically supply information worldwide.

Part 02 / TIMELINE - Life - ACHIEVEMENTS
-----1931 - Rupert Murdoch was born in Melbourne, Australia,

-----1953 - After earning his degree at Oxford University, Murdoch remained in England to work as a junior editor for the London Daily Express. The major factor that guided Rupert into the field of Journalism, was a. his father. Sir Keith died, when Rupert was just 22. Sir Keith had been the CEO of Australia's largest newspaper chain. The Murdoch family's inheritance included a remote radio station and the weakest papers of the group, the Adelaide News and Sunday Mail.
------In 1954 Murdoch returned to Australia
and took charge of the Adelaide News, stimulating circulation of many of his newspapers by creating a tabloid mix of sex, crime, and sports stories topped with giant sensationalized headlines. He sold Adelaide News in 1987. (Name changed, in 1992),
-----In 1956, Murdoch started building his media empire with the purchase of a Perth Sunday newspaper in 1956, and in
----- 1960 he entered the Sydney market by acquiring the Sydney Daily and Sunday Mirror. His hard-sell promotions and lurid stories boosted the circulation's of both papers.
------ In 1964 Murdoch founded Australia's first national newspaper, The Australian, which featured national and international news, investigative reporting, local issues and 'Sleaze'. Soon he had expanded his legacy into a nationwide business, encompassing newspapers, magazines and television stations. Even then, he was accused of peddling sleaze. He responded with typical directness, -- "I'm rather sick of snobs who tell us they're bad papers, snobs who only read papers that no-one else wants," he said
----- By 1968 his Australian empire of newspapers, magazines, and broadcasting stations was worth an estimated $50 million. He married his second wife, Anna.
------ In 1973 he made his first U.S. acquisition with the purchase of the San Antonio Express and News.
------This was followed by the founding of The National Star (later shortened to The Star), a supermarket tabloid. Murdoch's next inroad into American journalism was his purchase of the New York Post
------ in 1976, quickly followed by the takeover of a company that published New York Magazine, the Village Voice, and New West.
------ In 1981 Murdoch bought control of the renowned London Times and Sunday Times. Highlights of the early 80s showed the world that sensationalism made headlines. His London papers aimed at the working classes, and the foundering London Daily Sun, a stodgy liberal paper, became king. Murdoch applied his tabloid mix of sex, crime, and sports topped with huge headlines. Circulation soared, and he went on to purchase other British newspapers and broadcasting interests. "But it was the 1980s", said Al Preiss, in his TVInews reports, when "in many people's minds, they defined Murdoch as a Union buster".
More Bio Info / More SkyFORUM
. CLICK FOR MORE

 

 

Google Search

 TODAY'S PUZZLE? - 2005 / A Brainboost Answer

Part 02 / TIMELINE - Life - ACHIEVEMENTS
-----1931 - Rupert Murdoch was born in Melbourne, Australia,

-----1953 - After earning his degree at Oxford University, Murdoch remained in England to work as a junior editor for the London Daily Express. The major factor that guided Rupert into the field of Journalism, was a. his father. Sir Keith died, when Rupert was just 22. Sir Keith had been the CEO of Australia's largest newspaper chain. The Murdoch family's inheritance included a remote radio station and the weakest papers of the group, the Adelaide News and Sunday Mail.
------In 1954 Murdoch returned to Australia
and took charge of the Adelaide News, stimulating circulation of many of his newspapers by creating a tabloid mix of sex, crime, and sports stories topped with giant sensationalized headlines. He sold Adelaide News in 1987. (Name changed, in 1992),
-----In 1956, Murdoch started building his media empire with the purchase of a Perth Sunday newspaper in 1956, and in
----- 1960 he entered the Sydney market by acquiring the Sydney Daily and Sunday Mirror. His hard-sell promotions and lurid stories boosted the circulation's of both papers.
------ In 1964 Murdoch founded Australia's first national newspaper, The Australian, which featured national and international news, investigative reporting, local issues and 'Sleaze'. Soon he had expanded his legacy into a nationwide business, encompassing newspapers, magazines and television stations. Even then, he was accused of peddling sleaze. He responded with typical directness, -- "I'm rather sick of snobs who tell us they're bad papers, snobs who only read papers that no-one else wants," he said
----- By 1968 his Australian empire of newspapers, magazines, and broadcasting stations was worth an estimated $50 million. He married his second wife, Anna.
------ In 1973 he made his first U.S. acquisition with the purchase of the San Antonio Express and News.
------This was followed by the founding of The National Star (later shortened to The Star), a supermarket tabloid. Murdoch's next inroad into American journalism was his purchase of the New York Post
------ in 1976, quickly followed by the takeover of a company that published New York Magazine, the Village Voice, and New West.
------ In 1981 Murdoch bought control of the renowned London Times and Sunday Times. Highlights of the early 80s showed the world that sensationalism made headlines. His London papers aimed at the working classes, and the foundering London Daily Sun, a stodgy liberal paper, became king. Murdoch applied his tabloid mix of sex, crime, and sports topped with huge headlines. Circulation soared, and he went on to purchase other British newspapers and broadcasting interests. "But it was the 1980s", said Al Preiss, in his TVInews reports, when "in many people's minds, they defined Murdoch as a Union buster".
------ Leaving Fleet Street for good, in 1984, he relocated his operations to Wapping in London's East End. He refused to recognize unions and sacked 5000 workers to keep the papers in business. "Rupert Murdoch, is a political visionary similar to Barry Goldwater's conservative ideology" says, entertainment attorney, Pat Maginnis. "He was not a curmudgeon, and he treated his employees very well, but he was also a bottom liner who felt government that governs least governs best. Like Goldwater, he was not for pork barrel spending and he abhorred government subsidies and union control of any kind. His work: "Why Not Victory," is a mirror image of the hard driving life story of presidential hopeful and businessman, Barry Goldwater".
------ In 1985, he becomes a United States citizen, to comply with the country's media ownership laws.
------Highlights of the mid-80s.
----- His holdings expanded to include Fox Broadcasting Studios, in Hollywood. As owner of Twentieth Century Fox and the Fox television network, Hollywood has given him credit for both the hit TV show, "Simpsons", and the blockbuster feature film, "Titanic".
------ Adelaide News (sold in 1987 and closed in 1992). Murdoch purchased Adelaide in 1954. It was a marginally profitable afternoon daily paper. Applying his Daily Express experience, he created the giant sensationalized headlines that were to become his trademark, and the paper's readership soared.
------ In 1987, TVI Magazine, in an interview with Murdoch, predicts the success of his forth network, and the expansion of Desk Top Publishing into every office -- and its uses to transfer information over the telephone land line.
------ In 1988 His holdings expanded to include Fox Broadcasting Company, for which he assumed the chairman and chief executive roles in 1992.
------In 1988 TV Guide was acquired. By 1989 Murdoch's empire included newspapers, television stations, a movie studio, publishing houses, magazines, and large shares in news services.
----- But by 1991 his Australia-based News Corporation, Limited had accumulated immense debts, which resulted in his selling most of his American magazine holdings.
------- In 1995 the Federal Communications Commission (FCC) ruled that News Corp. had proven that its ownership of Fox Broadcasting was in the public's best interests, even though News Corp.'s share of the station exceeded the limit for foreign ownership of a broadcasting station. In the same year Murdoch announced that he would fund a new, weekly conservative magazine about politics, and News Corp. and MCI agreed to form a new company to electronically supply information worldwide.
------ The Dirty Digger of popular repute now enjoys a global reach, using a sophisticated system of communications satellites to reach his audience, whether in Baltimore, Pasadena or Beijing.
------Domestically, though, Murdoch's life has been complicated, to say the least. After a short-lived early marriage, he and his second wife, Anna,
------ divorced in 1999, after 31 years.
------ Three weeks later he married, Wendi Deng, a Chinese-born News Corp executive. He was 68, she 32. ------ SkyFORUM seminars commenced in April 2001, New York City. MORE STORY - SKY FORUM-
------Rupert and Wendi's child, Grace, was born in November 2001.

ByLines: Related Stories

MORE STORY - SKY FORUM
"You see things that are and ask why. I see things that never were and say why not?" - George Bernard Shaw. It was in the 1980s, when Al Preiss, the co-founder of TVI, first became interested in the life of Rupert Murdoch, and we have followed his accomplishments ever since.

2006/Imagespeople/JiangZeminN46w.jpg2006/ImagesPeople/DengXiaopingMagCov46w.jpg/ImagesCSnews/AdaMaeISpying300w.jpg
%23$$mmaarrttsitemaster2006/ImagesNBS100/WarnerNBSPromoLogo108w.jpg

 More Articles • Converging News 482006/ TeleCom BuyOuts, Spinoffs and Asset Seizure Boom

Respectfully Submitted
Josie Cory
Publisher/Editor TVI Magazine
 TVI Magazine, tviNews.net, YES90, Your Easy Search, Associated Press, Reuters, BBC, LA Times, NY Times, VRA's D-Diaries, Industry Press Releases, They Said It, SmartSearch, and Wikipedia, the free encyclopedia were used in compiling and ascertaining this Yes90 news report.
 ©1956-2007. Copyright. All rights reserved by: TVI Publications, VRA TelePlay Pictures, xingtv and Big Six Media Entertainments. Tel - 323 462.1099.

We Preserve The Moment

Return ˆ To Top

VRA TelePlay -- DVDs


We Preserve The Moment
Yes90 tviNews S90 PEOPLE • RUPERT MURDOCH / Television International Magazine's PEOPLE SECTION / Feature Story / • people/rupertmurdoch.htm / Smart90, lookradio, nbs100, tvimagazine, vratv, xingtv, Ddiaries, Soulfind, nbstubblefield, congming90, chinaexpo, vralogo, Look Radio, China Expo, Soul Find, s90tv, wifi90, dv90, nbs 100, Josie Cory, Publisher, Troy Cory, ePublisher, Troy Cory-Stubblefield / Kudoads665, Photo Image665, Movies - Television With No Borders

Legal Notices Copyright Information
How Do We Do Business?
Tel 323 462-1099
SEND E-MAIL
Return ˆ To Top

 

   

 

 

 

 

 

 

ˆ    

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

ˆ    

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

ˆ    

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

top
ˆ

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

ˆ    

 

40

40+110+570=720